Przeglądaj wg Autor "Karczmarczyk, Artur"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Open Access Heterogeniczne oddziaływanie na procesy rozprzestrzeniania informacji w sieciach społecznych : rozprawa doktorska(Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 2021) Karczmarczyk, Artur; Jankowski, Jarosław promotor; Wątróbski, Jarosław promotor; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Informatyki; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Informatyki; Uniwersytet SzczecińskiReprezentacja sieci społecznych w systemach elektronicznych ewoluowała od wczesnych systemów technicznych do zaawansowan.ych mediów społecznościowych integrujących mechanizmy komunikacji i interakcji podobne do tych znanych z realnego Świata. Rozwój platform społecznościowych wpłynął na potrzebę zrozumienia zachowań, wzorców i predyspozycji milionów użytkowników online i ich powiązania z zachowaniami w Świecie rzeczywistym. Procesy rozprzestrzeniania informacji,obok relacji społecznych iaktywności online, należą do zjawisk absorbujących uwagę zarówno badaczy, jak i praktyków. W wielu przypadkach komunikacja elektroniczna, oparta na bazie procesów rozprzestrzeniania informacji w sieciach spofecznych, daje wyniki lepsze niż tradycyjne kampanie reklamowe. Badania związane z dyfuzją treści cyfrowych zorientowane są wokół czynników wpływających na sukces kampanii, czynników wpływających na uczestnictwo użytkowników w procesie rozprzestrzeniania informacji,czy też wyboru użytkowników w sieci do inicjalizacji kampanii. Ponadto, badany jest wpływ roli różnych miar centralności podczas selekcji początkowych influencerów, role treści i struktur w sieciach, motywacja użytkowników do przekazywania treści, jak również rola emocji i innych czynników w procesie rozprzestrzeniania informacji. Wiele wcześniejszych badan koncentrowało się na podejściach teoretycznych i empirycznych do maksymalizacji zasięgu,czyli zwiększaniu liczby węzłów, do których udało się dotrzeć w sieci. Chociaż zasięg,czyli liczba zainfekowanych węzłów w sieci,jest ważna miara sukcesu kampanii,z praktycznego punktu widzenia kampanie rozprzestrzeniania informacji w sieciach społecznych mogą mieć różne cele i specyfikę. Inna strategia może być wykorzystana w celu pozyskania dużej liczby potencjalnych odbiorców w bardzo krótkim czasie niż w przypadku potrzeby osiągniecia organicznego wzrostu bazy odbiorców o zadanych cechach. Aby uwzględnić różne cele, można wykorzystać wielokryterialna ocenę procesu idobrać parametry oraz cele zgodnie z preferencjami ipriorytetami. Głównym celem rozprawy doktorskiej było opracowanie i weryfikacja algorytmów heterogenicznego oddziaływania na procesy propagacji informacji w sieciach złożonych z udziałem złożonych rankingów, z uwzględnieniem wielokryterialnej oceny efektywności,w celu zwiększenia zasięgu procesu,jego dynamiki lub innych charakterystyk zgodnych z preferencjami decydenta. Praca powstała jako cykl 10 powiązanych tematycznie artykułów - cztery artykuły opublikowane w międzynarodowych czasopismach z otwartym dostępem,pięć artykułów wydanych w recenzowanych materiałach konferencyjnych oraz jeden rozdział monografii. Suma punktów ministerialnych cyklu wynosi 875 (suma ważona 518). Sumaryczny współczynnik lmpact Factor w cyklu to 10.762.